Arsacal
button
button
button
button


Zoeken

Zoek pagina's met de zoekwoorden:

én én


Zoekresultaten voor “Mt. 7”

nieuws - zondag, 15 maart 2020
De teksten van het noveengebed kunnen van deze website worden gedownload en eventueel geprint. Bovendien staan daaronder de gebeden ook integraal vermeld.



Geef, Heer, dat ik dienend mag leven... (22e zondag B)
overweging_preek - zondag, 2 september 2018
De 22e zondag door het jaar (B) was ik voor de Eucharistie in de Sint Bavo kathedraal. Het evangelie ging deze zondag over de Farizeeën en schriftgeleerden die zich mooi voordeden, terwijl hun leven niet beantwoordde aan hun positie. Natuurlijk stond ik ook even stil bij de gebeurtenissen die de katholieke kerk de afgelopen week in stormachtig vaarwater hebben gebracht.



Lijden behoort tot ons leven
overweging_bezinning - woensdag, 22 maart 2017
Op woensdag 22 maart was ik ’s avonds in de St. Dionysiusparochie in Heerhugowaard waar ik een lezing heb gehouden over het lijden, dat voor ons mensen ergens een ondoorgrondelijk mysterie blijft. Toch heb ik geprobeerd er iets over te zeggen.



Lezing gehouden tijdens de conferentiedag van “La Vie ”
overweging_bezinning - maandag, 23 februari 2015
Het overkomt iedere mens: lijden behoort bij het leven en soms wordt het leven overheerst door dat lijden. Het is een grote beproeving, ook van het geloof van mensen. In het programma “Adieu God?” is regelmatig te horen dat mensen zijn “afgehaakt”, kerk en geloof vaarwel hebben gezegd omdat zij niet kunnen geloven dat er een (goede) God bestaat terwijl er zoveel lijden is. Sommigen van de mensen die daar werden geïnterviewd hadden zelf iets meegemaakt dat zij onbegrijpelijk vonden en onverteerbaar: waarom was hun dit overkomen als er een God bestaat?